Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

ta tag i mitt liv..

Av Mia - 15 oktober 2008 12:14

Jag har precis kommit hem från mitt möte med Annika.. Annika jobbar på Idun och har hjälpt mig med min ätstörning och ska hjälpa mig att hålla min motivation till att gå ner i vikt.


De har varit mycke debatter på olika slags bloggar om bantning och sånt...

Jag bantar inte utan jag äter allt och försöker lära mig att balansera intaget. Jag ska äta var 3-4timme för att hålla mitt blodsocker jämt...

Det e en hel vetenskap... men de va inte de jag tänkte skriva om.. utan jag behöver bara skriva av mig för jag blir så jävla ledsen över att min kropp inte alls vill tappa några kilo.. utan de e precis som allt min äkliga fett har ettsat sig fast på mig och vill INTE släppa över huvud taget...

Kroppen fungerar ju så att den påverkas av stress och hur man mår mentalt.. och med tankte på hur jag har haft de den senaste halvåret så e de kanske inte så kontstigt att min kropp inte villsammarbeta med mig. Men jag ger mig inte... jag behöver gå ner i vikt för att mitt hjärta och kropp ska må bra. Jag ska ju leva i den i MÅNGA år framöver...förhoppningsvis!


Jag har alltid tränat men har alltid haft en övervikt...jag älskar verkligen att träna, men på något konstigtvis så gör jag inte de ändå.. fattar inte varför så därför har jag lovat mig själv att jag ska vara snäll mot mig själv och ta lite egen tid och gå och träna!! Jag ska börja med 2ggr i veckan... bara de e lite problem att få in i mitt schema.. men jag ska göra de.. jag ska prioritera mig själv...INTE min älskling, INTE min mamma, INTE handbollstjejerna...utan MIG själv ska jag prioritera!!!


För att planera mina veckor så gick jag inom GRANIT och köpte en veckoplanerare... jag ska verkligen försöka planera min tid...och ha den som en påminnare.. tänkte sätta upp snälla lappar till mig själv på den som hejar på mig på tunga dagar...tänkte oxå skriva upp veckomatsedel så jag kan planera in mat.. kanske hitta tillbax till matlusten och att mat smakar gott!


Tänkte sluta detta inlägg med att visa min tröja som min älskling gav mig igår... när jag fråga varför jag fick den så sa han -" För att du förtjäna den!! Allt du har gjort för mig så e du värd den!"

Kan säga att de verkligen värmde i mitt hjärta!

(inte så bra kvalite på bilden...men så här ser jag ut i den)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 22 februari 2009 09:57

God morgon alla!!   Tänkte bara avslöja att jag har börjat smygblogga på ett nytt ställe. Jag håller på att få hjälp med en design till den och tänkte inte delge de förrän de va klart. Men jag tycker de e så mycket roligare att kunna visa bilder så d...

Av Mia - 19 februari 2009 15:14

..min stegräknare!? Var har den gått och gömt sig?! Jag börjar bli riktigt sugen på att komma ut och röra på mig nu...älskar när solen e framme! När de e fint väder så hade jag velat ha en hund. Men när de regnar så vill jag INTE ha en hund... men at...

Av Mia - 18 februari 2009 15:51

Efter jag hade gjort skiss utmaningen så blev jag otroligt inspererad till att göra en till... Så här blev den: http://i382.photobucket.com/albums/oo270/miisen/scrappbook/Spegelspegel.jpg ...

Av Mia - 18 februari 2009 12:24

Igår bestämde jag och Caisa att vi skulle pyssla lite ihop. Eller..ja, vi gör ju inte de ihop utan vi gör de hemma men har kontakt via msn. De va min tur att göra en utmaning och pga att vi inte ska bli så begränsade av de vi har hemma så bestämde vi...

Av Mia - 17 februari 2009 22:36

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge...

Ovido - Quiz & Flashcards