Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Mia - 8 maj 2008 10:12

Förlåt för jag varit så dålig på att uppdatera, men jag har haft mycket att göra. Jag har jobbar och varit på en liten mini resa till Göteborg och tittat på SM finalerna i handboll och mycket mer... och de stunderna jag har ägnat framför datorn har jag ägnat åt min älskling i stället... vi behöver varandra just nu.


I tisdags så gjorde jag min första form beskärning av en lagerhäck. De blev grymt bra... jag brukar vara själv kritisk men till och med jag blev nöjd!!


Måste berätta en sak som hände igår. Jag jobba i mitt företag igår och när jag ska slänga saker som jag har beskurit på återvinnings centralerna så måste jag betala igentiligen. Men jag tycker att jag inte ska behöva betala något för jag arbetar bara för privatpersoner och de betalar skatt och då ska deras trädgårdsavfall få slängas gratis precis som de skulle va om de själva skulle slänga de. Jag tycker att de e en annan sak om man jobbar för kommun eller ett företag... dessutom så ska jag betala like mycke som de som ska skänga 1ton... å jag slänger de som får plats på ett gallersläp så de e inte i närheten av de vikterna...

 Så till saken....  jag kom till återvinningscentralen med min snygga Volvo och ett gallersläp, de e kö när jag kommer dit så jag får stå och vänta en stund, när jag kommer in på själva trädgårdsavfalls området så finns de ingen öppen plats ledig. Men då kommer en man i ca 30års åldern som jobbar där och öppnar en kontainer precis där jag står så jag behöver bara köra fram och baka tillbax, han hjälper mig att öppna gallret och dirigerar så jag kommer så nära som möjligt.  Jag hoppar ur bilen, nöjd över jag lyckades backa och komma dit jag skulle med släp utan krångel, jag tackar för hjälpen och tar på mig mina hanskar och börjar dra ut riset från släpet. Mannen som jobbar där ställer sig vid "min" kontainer och säger

 - De är tungt att dra allt de riset. 

Jag svarar - Jo, så e de.

Jag vill ju inte dra på mig förmycke uppmärksamhet för då märker de att jag e där titt som tätt. Så jag vänder ryggen mot honom och han går... men han kommer tillbax och lutar sig mot mitt släp efter 2 min.

-Jobbar du inom trädgård? Frågar han

jag svarar: - Nä, jag jobbar som personlig assistent.

- Jaha, men så får du ta hand om allt ris själv?

- Ja, jag och min sambo har precis köpt hus och trädgård e mitt intresse och som den moderna kvinna jag e så får man reda sig själv!!

Mannen e tyst några sekuner och säger:

- Vilket kap din sambo har gjort!! Fast jag tycker att man ska dela på hushållsuppgifterna....

- Ja de tycker jag oxå, fast vi har ju olika intressen så jag tar hand om trädgården så gör han annat han e bra på.

Sen så små prata vi medans jag gjorde klart... så när allt va klart så säger han:

- Ta du och sopa rent i släpet så kan du köra fram så tar jag och stänger grinden och sopar rent här till dig!

- okej, tack för all hjälp!

 Så jag körde fram och han gjorde de han sagt....


Men under en tripp till återvinningscentralen så fick jag ett hus och blev en modern kvinna... jag skratta gott åt detta hela gårdagen.. och e väldigt tacksam över all hjälp jag fick desutom!! =)


Tack Maria och Caisa för de snälla komentarerna!!


Ovido - Quiz & Flashcards