Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

ett nytt försök..

Av Mia - 19 maj 2008 10:16

Så har de hänt igen!

Vet inte vem som jäklas med mig... men någon vill inte att jag ska skriva blogg. För åter igen så radderades ALL text ut när jag hade skrivt nästan klart!!  LITE irriterande!!!


I fredags så jobbade jag hos mamma till kl 14. Pappa och min ena bror va och tömde farmors lägenhet. Pappa hittade en massa skrivna lappar och brev som va till honom. Farmor och pappa har inte haft någon bra relation till varandra. Pappa e farmors minsting och fick honom med en annan man. Så pappa har inga helsyskon. Pappa har aldrig känt sig älskad, utan mer köpt av henne. Hon va ensamstående och arbetade för att få ihop pengar för att få ihop till mat. Men de som va de stora felet va att farmor som jobbade på en resturang stannade kvar på jobbet och drack sig asplakat efter varje arbetspass. Pappa som inte va så gammal tyckte inte om när farmor kom hem i de skicket gick hem till sin farmor eller hem till faster Mary. Min farfar har bara varit i min pappas liv lite sporadiskt, men faster Mary och pappas farmor var där alltid för honom. De e dom som har format pappa till den goda man han har blivit.

De jag skulle komma till innan jag svamla ut i pappas familje relationer va att efter pappa kom hem efter lägenhetsränsningen och började läsa alla lappar och brev va att han fick sån fruktasvärt dåligt samvete över sin mamma och han känner förakt till henne. Sen kom alla känslor ang hand bror som gick bort nu i våras upp igen. Min farbror stod min bror väldigt nära känslomässigt.

De känns jobbit och jag blir ledsen när pappa gårter. Fast jag tycker om när han visar sina känslor, för jag har undrat hur han mår en längretid, men han har inte visat så mycket. Men nu fick jag svaret. 

Efter jag slutade hos mamma så åkte jag och pappa ut till golfklubben. Vi gick 10hål. Jag älskar att ha min pappa i min närhet, jag tycker om hans sällskap. Pappa och jag har alltid varit nära varandra, de känns bra att kunna stötta honom nu när han mår dåligt. De e inte så ofta man har ensam tid med pappa längre. Men de betyder mycke för oss båda två!


Jag har mått lite konstigt de senaste dagarna, blir helt enormt snurrit! Som värsta jäkla fyllan allt bara snurrar och man blir jätte illamående! Inget skoj alls!! Undra va de e? Min älsling vill att jag åker och kollar de. men ärligt, va ska de säga??  oj, du e yr och mår illa....gå hem och lägg dig! Sen e de ju strejk, så då känns de som att de som e allvarligt sjuka får ha den läkartiden oxå!


I lördags va vi hemma hos älsklingens föräldrar och åt middag. Jag mådde inte så bra på förmiddagen (yrsel och illamående) och kände mig lite deppig. Men efter man hade varit där så va jag på bra humör igen. De e så roliga och trevliga. Min älsklings brors flickvän e så otroligt rolig pga att hon säger så "korkade" saker... hon tänker nog sig inte riktig för innan orden kommer ut genom munnen...men grymt roligt e de!


Ne.. nu ska jag kolla på sällskapsresan!!

Hej så länge!


 
 
Ingen bild

C

19 maj 2008 11:36

Haha, du e väl gravid =)

 
Ingen bild

Mia

19 maj 2008 12:45

Svar till C: em...tror inte de!! Inte efter gårdagens humör...
Fast jag drömde att jag födde en flicka inatt...å de gjorde inte de minsat ont! =)

 
Ingen bild

C...igen

19 maj 2008 16:59

Om man har lågt blodtryck och dessutom äter ganska dåligt med järn (vilket veggisar brukar göra) så får man ibland blodbrist, då blir man snurrig o mår illa bland annat. Man brukar bli matt också och trött. I alla fall brukar det då hjälpa om man under en til äter både järn, folsyra och c vitaminer =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 22 februari 2009 09:57

God morgon alla!!   Tänkte bara avslöja att jag har börjat smygblogga på ett nytt ställe. Jag håller på att få hjälp med en design till den och tänkte inte delge de förrän de va klart. Men jag tycker de e så mycket roligare att kunna visa bilder så d...

Av Mia - 19 februari 2009 15:14

..min stegräknare!? Var har den gått och gömt sig?! Jag börjar bli riktigt sugen på att komma ut och röra på mig nu...älskar när solen e framme! När de e fint väder så hade jag velat ha en hund. Men när de regnar så vill jag INTE ha en hund... men at...

Av Mia - 18 februari 2009 15:51

Efter jag hade gjort skiss utmaningen så blev jag otroligt inspererad till att göra en till... Så här blev den: http://i382.photobucket.com/albums/oo270/miisen/scrappbook/Spegelspegel.jpg ...

Av Mia - 18 februari 2009 12:24

Igår bestämde jag och Caisa att vi skulle pyssla lite ihop. Eller..ja, vi gör ju inte de ihop utan vi gör de hemma men har kontakt via msn. De va min tur att göra en utmaning och pga att vi inte ska bli så begränsade av de vi har hemma så bestämde vi...

Av Mia - 17 februari 2009 22:36

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge...

Ovido - Quiz & Flashcards