Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Mia - 4 mars 2008 19:01

I morrse när jag åkte från Malmö så såg de ut som de hade varit lite fuktigt i natt...ju närmre Lund jag kom destu kallare blev de på biltermometern..de blev till och med frosst varning...å helt plötsligt va det snö sidan om vägen.. snacka om att jag blev lite paff med tanke på att de inte visa några sånna tendenser hemma vid..sen parata jag med en vän som bor lite längre upp i Skåne.. då berättar hon att de åkt pulka och gjort snögubbe..=S

Lever vi i samma del av landet??

Så här såg de ut hos mamma och pappa när jag kom dit i morse..

Av Mia - 4 mars 2008 14:44

Jag sitter just nu på "huvud" jobb...jag jobbar som personlig assistent till min mamma... Min mamma har MS. Mamma fick sin prognos för ca 10 år sen men hon har haft sjukdomen sen hon va 25år ung.

Jag jobbar med mamma 75% på pappret men jag jobbar lite mer än så.. sen är tanken att jag ska jobba med mitt eget företag som jag håller på att starta upp resten av min vakna tid.

Företaget jag håller på att starta upp är ett trädgårdsföretag.. jag kommer till en början huvudsaklingen syssla med skötsel men min tanke e att jag ska anlägga/rita nya trädgårdar med tiden. Jag har en trädgårdsutbildning och jag är även Arborist- dvs stadsträdsvårdare.

Att starta ett eget företag e väldigt närvpirrande, de har blivit många nätter som har blivt kortare pga funderingar och stratgier. 


Nu e de dax för oss att sluta här på skolan. Ska kanske tillägga att mamma jobbar 50% som en specialpedagog på en skola i Rosengård i Malmö.





Av Mia - 4 mars 2008 12:51

Ditt namn: Marie Josefin
Längd: 173
Spelar du något instrument: Nej
Vem är snyggast: Hm..detta e svårt..en person med bra självkänsla
Vem vet mest om dig: Mitt ex
Vad vill du ha just nu: Jobb till mitt företag
Vilka sjukdomar har du: räkns allergi? I så fall e det vatten och köld allergi...mm man kan va det =)
Fobier: Nje.. ja vara under vatten förlänge
Känner du en snygg kille: Jo då..vem gör inte de?!
Har du körkort: Japp
Åsikt om jultomten: Han ser ibland ut som en försupen man men har ett hjärta av guld...tror jag
Vill du gifta dig: Någon gång i framtiden kanske..
Tycker du att du är attraktiv: Ibland!
Din hårfärg och frisyr: Blondt, upp klippt och långt
Skolväska just nu: går inte i skolan..
Har du glasögon: Japp i bland
Hur ser din plånbok ut: militärgrön/grå
Favorittv-program: Gray´s A , och alla hemma fixar program
När ska du festa nästa gång: Ingen aning
Vad köpte du senast: Trädgårdsböcker
Hur mycket pengar har du: lite lite...men de har man nog alltid
Hur svarar du i telefonen hemma: " Hej det e Mia" eller "hej det e Marie" eller "hej (namnet  på den som ringer)"
Senast kramat: Min pojkvän
Vem sov du hos senast: Min pojkväns föräldrar
Stjärntecken: Kräfta
Ögonfärg: blå
Kall favoritdricka: Bubbelvatten
Varm favoritdricka: varm choklad eller latte
Alkoholhaltig favoritdricka: mjöljdrinkar eller rött vin
Säger ofta: ...va?
Saknar du någon: mm..mina vänner när man inte har hunnit träffa dom på ett tag... sen saknar jag nästan alltid min pojkvän när vi inte ses
Du fikade senast: em... förra veckan tror jag..
Bästa tecknade film: åå...det finns många...shrek, skönheten och odjuret, hitta nemo...osv
Vad skulle filmen om ditt liv heta: Mia´s innre rädslor
Vem skulle spela dig: ..ingen aning..
Themelåten av ditt liv: Någon Bette Miller låt ...tror jag
Hur känner du dig nu: Älskad!
Kan du laga mat: Ja, jag börjar lära mig!
Vad tycker du om fötter: helt ok
Är du smart: fast jag e blond så har jag ett logist tänkande! =)
vad skulle du vilja äga: En gård, snygga bilar, en snygg kropp, pengar, kläder till den snygga kroppen...ja en del! =)
Har du homofobi: Nopp
Om du var ett djur vilket skulle du vara: En polishund
När och varför grät du senast: I fredags då jag och pappa va hemma i min bortgågna farbrors lägenhet och prata med prästen som ska vara med på begravningen...

Mmm..detta e lite om mig.. ni får ursäkta min stavning..har tyvärr dyslexi så jag ser inte alltid mina stavfel..

Av Mia - 4 mars 2008 12:27

Ja då va jag igång med en ny blogg..=0)

Jag bloggade innan men under dold identitet och inga bilder...dvs väldigt opersonligt men de blev mina innersta känslor och tankar.. jag får se vad som kommer skrivas här..

Jag vet inte hur denna sidan e heller...så vi börjar med en provtid för att se hur jag trivs....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards